Sustav unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete na Veleučilištu u Karlovcu uspostavljen je kako bi osigurao visoku razinu kvalitete obrazovanja, znanstvene i stručne djelatnosti te svih ostalih područja djelovanja. Sustav se temelji na pravilima, postupcima i alatima kojima se kontinuirano prati, vrednuje i unaprjeđuje rad Veleučilišta.
Sustav je u potpunosti usklađen sa:
- Standardima i smjernicama za osiguravanje kvalitete u europskom prostoru visokog obrazovanja (ESG)
- standardima kvalitete za vrednovanja Agencije za znanost i visoko obrazovanje (AZVO)
- zakonodavnim okvirom Republike Hrvatske
U provedbi i razvoju unutarnjeg sustava kvalitete sudjeluju:
- Dekan – odgovoran za ukupno funkcioniranje sustava
- Vijeće Veleučilišta – odlučuje o planovima i mjerama unaprjeđenja kvalitete
- Odbor za osiguravanje kvalitete – savjetodavno i operativno tijelo koje razvija prijedloge, planove i analize
- Služba za kvalitetu – provodi aktivnosti, koordinira evaluacije i vodi administrativnu podršku sustavu
- Povjerenstvo za unutarnju prosudbu - provodi unutarnju prosudbu sustava kvalitete te izvještava o rezultatima
- Povjerenstva za studijske programe na odjelima - provode postupak predlaganja, vrednovanja i usvajanja novih studijskih programa, te unapređivanja, revizije i izmjena postojećih studijskih programa
- ostala tijela koja provode postupke u sustavu kvalitete
Unutarnji sustav kvalitete uključuje postupke i aktivnosti:
- postavljanje strateških ciljeva i izradu akcijskih, godišnjih i višegodišnjih planova za njihovo ostvarivanje
- redovito praćenje i izvještavanje o provedbi strateških dokumenata te donošenje mjera za poboljšanja
- kontinuirano praćenje i unutarnje vrednovanje studijskih programa i procesa vezanih uz nastavu, učenje i poučavnje te napredovanje studenata kroz studij, kao i rad svih zaposlenika koji sudjeluju u nastavnom, stručnom i znanstvenom radu
- sustavno praćenje zadovoljstva svih dionika, od studenata i zaposlenika do vanjskih dionika
- pripremu dokumentacije i sudjelovanje u vanjskim vrednovanjima
Veleučilište sustavno vodi, prikuplja i analizira podatke o studentima, nastavnicima, studijskim programima i drugim područjima svoga rada uz pomoć raspoloživih informacijskih sustava. Informacijski sustavi također služe za praćenje pokazatelja kojima se potvrđuje ispunjavanje zakonskih uvjeta za djelovanje u području visokog obrazovanja i znanosti. Posebna se pažnja posvećuje pravilima sigurnog korištenja ovih sustava i zaštiti podataka, čime se osigurava pouzdanost i usklađenost s važećim propisima.
Za vođenje evidencija, unapređenje nastavnog i stručnog procesa te kao podrška postupcima u sustavu kvalitete koriste se sustavi ISVU, Dabar i Merlin:
-
ISVU (Informacijski sustav visokih učilišta) – omogućuje praćenje studenata, studijskih programa, nastave i ispita te osigurava usklađeno izvještavanje prema nadležnim institucijama
-
Dabar (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) – služi za pohranu i trajnu dostupnost završnih i diplomskih radova te znanstvenih i stručnih radova, uz potpunu usklađenost s propisima o otvorenom pristupu i zaštiti autorskih prava
-
CroRIS (Croatian Research Information System) – omogućuje praćenje i evidentiranje znanstvenih i stručnih aktivnosti istraživača, podržava transparentno izvještavanje i planiranje razvoja istraživačkog rada
- Merlin – sustav za e-učenje koji podržava izvođenje online nastave, provjeru znanja i komunikaciju između nastavnika i studenata, uz sigurnu pohranu podataka o obrazovnim aktivnostima
Korištenje informacijskih sustava za prikupljanje, pohranu i analizu podataka olakšava donošenje informiranih odluka, planiranje razvoja i praćenje rezultata.
Unutarnji sustav kvalitete Veleučilišta podupire sustavno provođenje postupaka, što je preduvjet za planiranje i implementaciju poboljšanja u svim područjima djelovanja. Takvim koordiniranim i transparentnim praćenjem provedbe aktivnosti i ostvarivanja zadanih ciljeva jača se povjerenje studenata, zaposlenika i svih ostalih dionika, što doprinosi stalnom razvoju Veleučilišta u Karlovcu i njegovoj prepoznatljivosti u sustavu obrazovanja te široj društvenoj zajednici.