Opcije pristupačnosti Pristupačnost

 

Evaluacija i vrednovanje ključni su elementi sustava osiguravanja kvalitete na Veleučilištu u Karlovcu. Ova cjelina obuhvaća različite oblike procjena kvalitete, uključujući akreditacije, certifikate, vanjska vrednovanja te unutarnje evaluacije nastavnog procesa i studijskih programa. Rezultati tih procesa temelj su za unaprjeđenje nastavnog i stručnog rada te za daljnji razvoj obrazovne djelatnosti.

 

VANJSKA VREDNOVANJA

Reakreditacija

Reakreditacija je postupak vanjskog vrednovanja koji Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO) provodi svakih pet godina. Cilj ovog postupka je ocijeniti kvalitetu našeg rada u skladu s važećim zakonskim propisima, Europskim standardima i smjernicama za osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju (ESG), kao i međunarodnim dobrim praksama.

Ovaj proces pridonosi osiguravanju kvalitete djelovanja Veleučilišta te potiče kontinuirano unaprjeđenje u ključnim područjima rada visokog učilišta. Na taj način osiguravamo da naši studenti studiraju u okruženju koje ispunjava sve potrebne uvjete i usmjereno je na trajni razvoj.

 

Inicijalna akreditacija studija

Inicijalna akreditacija je postupak vanjskog vrednovanja kvalitete i obvezan je korak u pokretanju novih studija, a provodi ga AZVO kako bi se ocijenila kvaliteta novog studija u skladu sa zakonskim propisima, Europskim standardima i smjernicama za osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju (ESG), kao i u duhu međunarodnih trendova i dobre prakse.

Svrha inicijalne akreditacije je osigurati da novi studijski programi zadovoljavaju visoke standarde kvalitete te potaknuti njihovo daljnje unaprjeđenje, u interesu studenata, nastavnika i šire akademske zajednice.

 

UNUTARANJA VREDNOVANJA

Vrednovanje nastavnog procesa i studijskog programa

Visoko učilište provodi studentske ankete najmanje jednom godišnje radi ocjenjivanja kvalitete nastave, nastavnika i studijskih programa. Rezultati se analiziraju i pohranjuju, a dostupni su nastavnicima, pročelnicima i upravi. Na temelju rezultata provode se mjere poboljšanja, uključujući edukaciju nastavnika ili izmjene na kolegijima. Studijski programi s lošim ocjenama upućuju se na dodatnu analizu i unaprjeđenje Povjerenstvu za studijski program.

Praćenje ocjenjivanja prema ishodima učenja

Nastavnici vrednuju studente temeljem ostvarenih ishoda učenja tijekom semestra i na ispitima, koristeći različite metode ocjenjivanja. Analiza rezultata služi za prilagodbu nastavnih metoda i poboljšanje postizanja obrazovnih ciljeva.

Vrednovanje studentske prakse

Stručna praksa se vrednuje putem formalnih kriterija, povratnih informacija nositelja kolegija i evaluacijskih upitnika koje ispunjavaju studenti. Na taj se način kontinuirano prati kvaliteta provedbe stručne prakse i unaprjeđuju njezini elementi.

Prikupljanje povratnih informacija od vanjskih dionika

Vanjski dionici – poslodavci, alumniji i suradnici – sudjeluju u vrednovanju studijskih programa te kroz povjerenstva i vijeća doprinose reviziji i razvoju nastavnih sadržaja. Uvidi vanjskih dionika koriste se za unaprjeđenje relevantnosti i kvalitete studija.